Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 275/45R18. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107 V XL, MGT" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 275/45 R18 107V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (MGT) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 2564800 oraz 8019227256482 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2564800 |
EAN | 8019227256482 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="275" profile="45" diameter="18"]275/45 R18[/size] |
Szerokość | 275 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 123,75 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Turcja, Francja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 107 |
Maksymalna nośność | 975 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 73 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,00 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 627 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | MGT (Maserati) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 275/45 R18 107V XL MGT |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Wielka Brytania, Francja czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Pirelli SottoZero 3 275/45 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Subaru Forester, Renault Clio, Toyota Land Cruiser, BMW Seria 7, Lexus IS czy Alfa Romeo 159. Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Pirelli SottoZero 3 275/45 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 73 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 275/45 R18 opon Pirelli SottoZero 3 należy czytać następująco: szerokość 275 mm, wysokość profilu 45 (jako procent z szerokości, czyli 123,75 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Pirelli SottoZero 3 275/45 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 107 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 975 kg).
SottoZero 3 w rozmiarze 275/45 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Pirelli, Michelin, Nokian, Bridgestone, Vredestein, Continental czy Dunlop. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 275/45R18 107V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających kryteria - opony SottoZero 3 (model) oraz 18 cali (średnica).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h).
Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 275/45 R18 (rozmiar).
Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe uznawane są z najlepsze rozwiązanie na trudne warunki pogodowe. Charakteryzują się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do modeli asymetrycznych. Bardzo dobrze odprowadzają wodę, błoto pośniegowe czy śnieg. Opony kierunkowe można rozpoznać po kształcie rowków, który przypomina "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu ich głównie z kierunkiem jazdy (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są spotykane wśród modeli letnich, zimowych i całorocznych.
Napisy "107" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). Model SottoZero 3 (Pirelli 275/45 R18) posiada homologację MGT (Maserati).
Pirelli SottoZero 3 275/45 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych spotykanych w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych ma najczęściej rzeźbę kierunkową, w przypadku mocniejszych aut spotyka się też modele asymetryczne. Opony zimowe pokryte są siecią lameli, które wspomagają prowadzenie na śniegu i lodzie, a system rowków odprowadza błoto pośniegowe i wodę. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje przyczepność w niskich temperaturach.
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opinie o oponach Pirelli można znaleźć zarówno na forach motoryzacyjnych, jak i porównywarkach cenowych czy grupach dyskusyjnych. Dzięki tym recenzjom, kierowcy stojący przed wyborem ogumienia do swojego auta, mogą porównać cechy poszczególnych modeli i wybrać ten najlepiej dopasowany do ich potrzeb. O oponach zimowych Pirelli użytkownicy piszą, że: "to jedne z najlepszych opon na rynku, które sprawdzają się nawet podczas ekstremalnej pogody", "niezawodne i trwałe, a przy tym ekonomiczne w eksploatacji".
Dzięki testom opon można porównać osiągi opon i różnice między zachowaniem ogumienia różnych klas w tych samych warunkach. Opony zimowe Pirelli to doskonała propozycja dla kierowców ceniących jakość bez kompromisów. Model Pirelli Winter Sottozero 3 sprawdzono w wielu testach, w których wykazał się doskonałymi właściwościami w zimowych warunkach. W 2016 roku opona zajęła 2 miejsce w teście ogumienia zimowego ADAC, a w 2018 roku znalazła się na 7 miejscu w sprawdzianie przeprowadzonym przez czasopismo Auto Bild.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 275/45 R18 107V XL MGT. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (275/45 R18), modelu (SottoZero 3), sezonu (opony zimowe) oraz indeksów (107V XL, MGT) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 275 mm, profilu 45 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 107V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Yokohama oraz Pirelli – kosztujące od 756 do 1485 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, smycze do kluczy, rabat na kolejne zakupy, assistance 24/7 czy zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 275/45 R18 XL, MGT (107V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 627 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 508 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 235 (12 rat) do 1 280 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 280 zł | 2 560 zł | 52 zł |
4 | 653 zł | 2 612 zł | 104 zł |
6 | 444 zł | 2 664 zł | 156 zł |
8 | 339 zł | 2 712 zł | 204 zł |
10 | 276 zł | 2 760 zł | 252 zł |
12 | 235 zł | 2 820 zł | 312 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, montaż w serwisie, worki do opon lub skrobaczki do szyb.