Data modyfikacji:

Radar Dimax 4Season 235/60 R18 107W XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Radar Dimax 4Season 235/60 R18 107W XL (zd

Zdjęcie poglądowe modelu Dimax 4Season w rozmiarze 235/60 R18 XL

Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 235/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "107 W XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Radar Dimax 4Season w rozmiarze 235/60 R18 107W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Radar
Koncern grupa Radar
Siedziba Chiny
Klasa budżetowa
Model Dimax 4Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="235" profile="60" diameter="18"]235/60 R18[/size]
Szerokość 235 mm
Profil 60 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 141 mm
Kraj produkcji Chiny
Rodzaj bieżnika symetryczny
Indeks nośności 107
Maksymalna nośność 975 kg
Indeks prędkości W
Maksymalna prędkość 270 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 2 lata od daty zakupu
Opory toczenia E (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 72 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 15,57 kg
Cena ~ 378 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Radar Dimax 4Season 235/60 R18 107W XL

Model Dimax 4Season

Fragment bieżnika Dimax 4Season firmy Radar (zdjęcie)

Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Radar Dimax 4Season w rozmiarze 235/60 R18 107W XL

Opony całoroczne Radar Dimax 4Season 235/60 R18 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/60 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 60 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 141. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali.

Indeks nośności modelu Radar Dimax 4Season 235/60 R18 to 107, a indeks prędkości W. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, E w kategorii oporów toczenia i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 235/60 R18 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Audi Q5 (I), Volvo XC90 (I), Audi Q5 (II), Honda CR-V (V), Volvo XC90 (II) czy Volvo XC60 (II). Konstrukcja opon wielosezonowych Radar Dimax 4Season 235/60 R18 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.

Opona do auta 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Dimax 4Season w rozmiarze 235/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV montowane są głównie w samochodach sportowo-użytkowych, crossoverach czy terenówkach użytkowanych głównie w mieście. Tego typu opony przeznaczone są głównie na nawierzchnię asfaltową, a ich bieżnik nie różni się od modeli osobowych. Bardzo często opony do aut SUV dostępne są w ramach modelu osobowego. Jedyną różnicą jest nieco inna konstrukcja wewnętrzna tego typu opon. Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność.

Klasa - budżetowa. Tanie opony dla kierowców preferujących jazdę po mieście

Klasa - budżetowa

Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Radar, Laufenn, Neolin, Kormoran, Imperial, Firemax oraz Premiorri. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).

Etykieta unijna opon Dimax 4Season 235/60 R18 czyli ocena hałasu, spalania i hamowania

Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 235/60R18 107W na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena E

Informacja o spalaniu paliwa zawarta na unijnej etykiecie dołączonej do opony jest ważna dla wszystkich, którym zależy na ekonomicznej jeździe, a także ochronie środowiska. To prosta zależność – im niższe opory toczenia, tym samochód spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniejszą ilość szkodliwych spalin. Dane dotyczące spalania przedstawiane są za pomocą piktogramu i zakresu klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową, a G – najmniejszą.

Hamowanie na mokrym - ocena C

Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 58 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).

Hałas na zewnątrz - 72 dB

Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax 4Season (model) oraz 18 cali (średnica).

Firma Radar

Logo firmy oponiarskiej Radar (zdjęcie)

Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.

Jak sprawdza się symetryczna rzeźba bieżnika w oponie Radar Dimax 4Season 235/60 R18 107W? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik symetryczny (zdjęcie)

Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny jest obecnie spotykany w oponach dostawczych i ciężarowych. W modelach przeznaczonych do samochodów osobowych ustąpił miejsca rzeźbom kierunkowym i asymetrycznym, które oferują znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach i w trudnych warunkach drogowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Jak rozpoznać opony symetryczne? Dwie połowy bieżnika stanowią swoje lustrzane odbicie, dlatego opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy.

Oznaczenia 107W oraz XL

Napisy "107" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Radar Dimax 4Season 235/60 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Dzięki oponom całorocznym kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i korzystają z samochodu głównie w mieście, mogą zaoszczędzić na sezonowej wymianie opon. Ogumienie wielosezonowe to swego rodzaju kompromis między oponami letnimi i zimowymi, który łącząc najważniejsze osiągi tych dwóch rodzajów opon, zapewnia zoptymalizowane bezpieczeństwo i komfort jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. To rozsądny wybór dla wszystkich, którzy okazjonalnie korzystają z auta i preferują spokojny styl jazdy.

Gwarancja na opony Dimax 4Season

Gwarancja na opony Radar obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Na uznanie reklamacji można liczyć w przypadku usterek związanych z konstrukcją opony, użytymi materiałami, a także jakością wykonania. Jeżeli kupujący opony nie ma pewności co do sposobu powstania wady, warto poradzić się specjalisty z serwisu ogumienia. Pomoże on w określeniu powstania usterki, a także pomoże w złożeniu reklamacji i dochodzeniu swoich praw przed producentem.

2 lata od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 235/60 R18 o oponach Radar Dimax 4Season

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

Radar w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Radar

Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".

Radar Dimax 4Season 235/60 R18 107W XL na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 235/60 R18 107W XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (107W XL), nazwy producenta (Radar), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/60 R18) oraz modelu (Dimax 4Season) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Radar Dimax 4 Season 235/60/18 107 W
  • opony 235 60 R18 Radar Dimax 4Season
  • Radar Dimax 4Season 235/60R18 XL
  • opony całoroczne 235/60 R18 Dimax 4Season Radar
  • Radar 235/60R18 107 W XL Dimax AllSeason

Polecane opony całoroczne 235 60 R18 107W w podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 107W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate SUV 235 60 R18 107W XL

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate SUV
235/60 R18 107W XL

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 107 (do 975 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B B 69dB
Cena od 612 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2 235 60 R18 107W XL

Logo firmy Goodyear
Klasa premium

Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-2
235/60 R18 107W XL

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 107 (do 975 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C B 69dB
Cena od 554 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Barum Quartaris 5 235 60 R18 107V XL FR

Logo firmy Barum
Klasa ekonomiczna

Barum Quartaris 5
235/60 R18 107V XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 7 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 107 (do 975 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
E C 72dB
Cena od 443 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Yokohama BluEarth-4S AW21 235 60 R18 107W XL

Logo firmy Yokohama
Klasa premium

Yokohama BluEarth-4S AW21
235/60 R18 107W XL

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 107 (do 975 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C B 72dB
Cena od 490 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Vredestein Quatrac 5 235 60 R18 107W XL FSL

Logo firmy Vredestein
Klasa premium

Vredestein Quatrac 5
235/60 R18 107W XL FSL

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FSL
  • Gwarancja – 3 lata od daty zakupu
  • Indeks nośności – 107 (do 975 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B B 70dB
Cena od 781 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, foteliki samochodowe, bony Sodexo, wejściówki do kina lub pamięci przenośne USB.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-65% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 235/60 R18 XL (107W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 378 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 512 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 142 (12 rat) do 772 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 772 zł 1 544 zł 32 zł
4 394 zł 1 576 zł 64 zł
6 268 zł 1 608 zł 96 zł
8 205 zł 1 640 zł 128 zł
10 167 zł 1 670 zł 158 zł
12 142 zł 1 704 zł 192 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. zapachy do samochodu, ramki do tablic rejestracyjnych, preparaty do mycia felg oraz ubezpieczenie opon.

roadcruza ra1100

Opony Roadcruza RA1100 – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-28
Opony Roadcruza RA1100 – Charakterystyka, opinie, testy Wybór opon to kwestia, z którą musi liczyć się każdy właściciel auta. Chociaż zakupów w związku z pojazdem jest znacznie więcej, odpowiednie ogumienie to jeden z najważniejszych aspektów, który wpływa nie tylko na bezpieczeństwo podczas jazdy, ale też komfort podróżowania, zużycie paliwa, jak i samych opon. Dlatego przed zakupem najlepszego kompletu warto zapoznać się w kilkoma testami, opiniami i informacjami dotyczącymi opon. Jedną z propozycji godnych uwagi są opony całoroczne i sezonowe Roadcruza RA1100. Wśród najchętniej wybieranych modeli produktu znajduje się m.in. ogumienie Roadcruza 215 75r15 czy też Roadcruza 215 65r16. Sprawdź, czy warto postawić na model całoroczny i czym jeszcze charakteryzuje się coraz popularniejsza propozycja Roadcruza RA 1100.
jak rozpoznać opony wielosezonowe

Jak rozpoznać opony wielosezonowe?

2023-05-31
Odpowiedni wybór opon jest niezbędną kwestią wpływającą na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Każde ogumienie, czy to sezonowe, czy wielosezonowe posiada skomplikowane symbole, które mogą utrudniać samodzielny wybór. Jak rozpoznać opony wielosezonowe? Jak odczytywać symbole znajdujące się na oponach? Jak rozróżnić opony wielosezonowe od sezonowych? Aby ułatwić podjęcie decyzji odnośnie wyboru opon, przedstawiamy wszystko co należy wiedzieć o ich oznaczeniach.
opony całoroczne

Opony całoroczne – czy warto się na nie zdecydować?

2023-05-05
Zmiana pory roku ponagla kierowców do zmiany opon z zimowych na letnie. A może jednak lepiej zrezygnować z opon sezonowych i zainwestować w całoroczne modele ogumienia. Czy warto zakupić opony całoroczne? Jakie właściwości mają opony całoroczne? Czy są lepsze od sezonowych? Sprawdźmy, jakie korzyści daje nam posiadanie opon całorocznych.
Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2023-01-25
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
roadstone n priz 4s

Roadstone N Priz 4S

2023-01-09
Aby znaleźć opony, które zapewnią maksimum bezpieczeństwa i komfortu, należy określić własny styl jazdy, częstotliwość korzystania z auta oraz uwzględnić najczęściej uczęszczane drogi i warunki na nich panujące. Absolutnie wystarczającym ogumieniem dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany i nieszczególnie często będą dobre opony klasy budżetowej, takiej jak Roadstone N Priz 4S. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas wyboru ogumienia i czym charakteryzuje się wspomniany model koreańskiego producenta? Sprawdź i podejmij dobrą decyzję.
premiorri vimero as

Premiorri Vimero As. Prezentacja modelu

2023-01-07
Za jedną oponę klasy premium można niekiedy kupić cały komplet ogumienia w klasie budżetowej, które również doskonale sprawdzi się w przypadku umiarkowanej jazdy i poruszaniu głównie po mieście. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też ogumienie wielosezonowe zamiast tradycyjnych opon sezonowych. Jednym z takich produktów jest model Premiorri Vimero As. Sprawdź, co wyróżnia te opony i dlaczego warto wyposażyć w nie swoje auto.