Przetestowałem 21 modeli opon zimowych w rozmiarze 275/40 R19. Zobacz ranking 20 najlepszych moich zdaniem zimówek na nadchodzący sezon. Zapraszam na test opon zimowych 275 40 R19.
Wybór opon zimowych w rozmiarze 275/40 R19 nie może być loterią. Dopasowanie ogumienia do konkretnego stylu jazdy i warunków, w których najczęściej użytkowany jest samochód, to priorytet. Dzięki temu zachować można maksymalne bezpieczeństwo. Dlatego właśnie kierowcy coraz częściej poświęcają czas na dokładne analizy dostępnych na rynku modeli. Podpieranie się dostępnymi w sieci testami (Gute Fahrt, Auto Bild lub ADAC) to bardzo dobra metoda zawężenia listy ewentualnych zakupów do najlepszych i sprawdzonych modeli. Opony zimowe 275/40 R19 nie są jednak szczególnie popularne i niełatwo jest znaleźć wiarygodne źródło informacji. Dlatego właśnie powstał ten test.
Ranking powstał po analizie opinii kierowców zamieszczonych w Internecie, wyników testów z poprzednich lat (przy uwzględnieniu faktu, że część modeli ma już swoich następców lub nie jest produkowana), klas na etykietach, średniej rynkowej ceny danego modelu, jego popularności i najważniejszych osiągów typu: długość drogi hamowania, komfort, generowany hałas, przyczepność na mokrej nawierzchni, niskie spalanie paliwa, odporność na aquaplaning itd. Przed prezentacją modeli w zestawieniu przypomnijmy sobie jeszcze jak w ogóle należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony.
Opona oznaczona ciągiem 275/40 R19 to gratka dla nie tylko dla fanów pięknych samochodów. Jej szerokość mierzona od jednej do drugiej ścianki to dokładnie 275 mm. Aby wyliczyć jej wysokość, potrzebna jest odrobina matematyki. Każdy kierowca powinien bowiem dobrze wiedzieć, że wysokość opon nie jest określana w milimetrach, ale w procentowym stosunku wysokości do szerokości. Należy więc ją samodzielnie obliczyć. 40% z 275 milimetrów to dokładnie 110 milimetra. Ostatnie trzy znaki oznaczają oponę radialną (R) oraz średnicę felgi, na którą pasuje ta opona – w tym wypadku jest to 19 cali.
W celu przygotowania poniższego rankingu, 10 parametrów opony ocenianych było w skali od 1 (bardzo słaby) do 10 (bardzo dobry). W związku z tym, że wyniki w prestiżowych testach opon, długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni czy opinie kierowców, uważam za bardziej kluczowe dla zakupu i bezpieczeństwa parametry niż przykładowo spalanie paliwa, popularność modelu czy klasę opon - każdy z parametrów otrzymał odpowiednią wagę (ważność) od 5 do 30%. Maksymalna ocena końcowa, jaką mogła otrzymać opona wynosi 10 punktów.
1 miejsce # Łączna nota: 8.81/10
Bridgestone Blizzak LM005
Zwycięzcą rankingu opon zimowych w rozmiarze 275/40 R19 została marka Bridgestone ze swoim modelem Blizzak LM005 uzyskując w rankingu końcowym 8.81 punktów na 10 możliwych. Ocenione parametry to m.in. gwarancja 5 lat od daty produkcji, za którą Blizzak LM005 otrzymał 8.95 punktów, przynależność do klasy premium dała oponie Bridgestone 10 punktów, wysokie miejsce ogumienia firmy Bridgestone w testach opon zimowych które zaowocowało 9.00 punktami czy premiera bieżnika mająca miejsce w 2019 roku (9.29 pkt).
2 miejsce # Łączna nota: 8.66/10
Hankook Winter i*cept evo3 W330
Drugie miejsce w teście zajęły opony Hankook Winter i*cept evo3 W330 zdobywając w sumie 8.66 punktów. Pod uwagę brane były m.in. przynależność do klasy premium dała oponie Hankook 10 punktów, średnia cena rynkowa oscylująca w okolicach 752 zł za sztukę (9.25 pkt), opory toczenia odpowiedzialne za niskie spalanie paliwa - nota C (8.58 punktów) czy premiera bieżnika mająca miejsce w 2020 roku (10 pkt).
3 miejsce # Łączna nota: 8.53/10
Nokian WR A4
Najniższe miejsce na podium przypadło modelowi WR A4 firmy Nokian który z kolei otrzymał 8.53 punktów. Do ocenianych parametrów należało m.in. gwarancja 5 lat od daty zakupu, za którą WR A4 otrzymał 9.30 punktów, wysokie miejsce ogumienia firmy Nokian w testach opon zimowych które zaowocowało 8.50 punktami, przynależność do klasy premium dała oponie Nokian 10 punktów czy długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni - ocena B (9.00 pkt).
4 miejsce # Łączna nota: 8.52/10
Goodyear UltraGrip Performance+
5 miejsce # Łączna nota: 8.36/10
Nokian WR Snowproof P
6 miejsce # Łączna nota: 8.30/10
Hankook Winter i*cept evo2 W320
7 miejsce # Łączna nota: 8.26/10
Vredestein Wintrac Pro
8 miejsce # Łączna nota: 8.24/10
Pirelli SottoZero 3
9 miejsce # Łączna nota: 8.11/10
Yokohama BluEarth Winter V905
10 miejsce # Łączna nota: 7.97/10
Nexen Winguard Sport 2
11 miejsce # Łączna nota: 7.92/10
Michelin Pilot Alpin PA4
12 miejsce # Łączna nota: 7.81/10
Continental ContiWinterContact TS830 P
13 miejsce # Łączna nota: 7.66/10
Dunlop SP Winter Sport 3D
14 miejsce # Łączna nota: 7.63/10
Nankang Winter Activa SV-3
15 miejsce # Łączna nota: 7.58/10
Pirelli SottoZero 2
Poniżej ranking najlepszych opon zimowych z podziałem na 6 kategorii. W poszczególnych zestawieniach uwzględniłem wszystkie dostępne na rynku opony zimowe w rozmiarze 275/40 R19.
TOP 10 opon zimowych w rozmiarze 275/40 R19 charakteryzujących się najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Badanie przeprowadzono przy prędkości 80 km/h.
Zobacz najchętniej wybierane przez kierowców opony zimowe w rozmiarze 275/40 R19. W tym zestawieniu kluczową rolę pełni popularność danego modelu. Może ona wynikać z stosunkowo niskiej ceny, bardzo dobrej jakości lub najlepszego stosunku ceny do jakości. Czasami niska popularność może wynikać ze zbyt krótkiej obecności modelu na rynku (nowość) lub wysokiej ceny.
Zobacz TOP 10 opon zimowych 275/40 R19 charakteryzujących się najdłuższym okresem gwarancji producenta. Dla przypomnienia dodam, iż najkrótszy okres gwarancji dla opon wynosi 2 lata, najdłuższy - do momentu zużycia bieżnika do głębokości 1,6 mm (tzw. gwarancja dożywotnia).
Poniżej 3 moim zdaniem warte uwagi modele opon zimowych omawianego rozmiaru. Kolejność bieżników jest zupełnie przypadkowa, a wybór uzależniony jest od możliwości finansowych oraz tego czego oczekujecie od opon.
Nokian WR A4 to asymetryczna opona zimowa o sportowym charakterze, przeznaczona do samochodów osobowych. Charakteryzuje się wysoką stabilnością i łatwością prowadzenia na zimowych nawierzchniach, skutecznym hamowaniem i niskim jak na opony zimowe oporem toczenia. Podstawą budowy WR A4 jest nowoczesna mieszanka gumy Performance Traction Silica, która zwiększa przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym. Obszar centralny opony zdominowany jest przez podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które wyglądem i zachowaniem na śniegu przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Specjalnie opracowany układ lameli Centipede Siping oferuje niespotykaną powierzchnię styku, zwiększając przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym.
Opona Nexen WinGuard Sport 2 to zimowa opona o kierunkowym wzorze bieżnika, która dzięki unikalnej strukturze i nowoczesnej mieszance doskonale radzi sobie ze wszystkimi zimowymi wyzwaniami. Agresywny kształt bieżnika zapewnia dobrą przyczepność na zaśnieżonej nawierzchni. W porównaniu z poprzednikiem WinGuard Sport opona ma o 17% więcej krawędzi tnących i większą zawartość krzemionki, co zapewnia dobrą przyczepność przy dużej elastyczności. Dzięki specjalnej konstrukcji opony Nexen bezpiecznie wykonują manewry przy dużej prędkości na zamarzniętej zimowej drodze, nawet z mocnym minusem za oknem. Nowa mieszanka wzbogacona nonosylikon z mniejszymi cząsteczkami gwarantuje wysokie osiągi i elastyczność opony nawet w niskich temperaturach.
Marka Pirelli specjalizuje się w produkcji opon o doskonałych osiągach i tak też jest w przypadku modelu Pirelli SottoZero 3. Kierowcy cenią to ogumienie ze względu na doskonałą przyczepność na śniegu i podczas deszczu. Kierunkowy bieżnik sprawia, że model szybko odprowadza wodę, a mieszanka zastosowana do budowy SottoZero 3 zachowuje elastyczność i dostosowuje się do zróżnicowanych zimowych temperatur. Model, który stworzono z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej, doskonale radzi sobie zarówno podczas dłuższych tras, jak i w mieście. Pirelli SottoZero 3 wykazuje się dobrymi notami w rozmaitych testach, np. w sprawdzianie Sport Auto opona zajęła 1 miejsce.
Mam nadzieję, że ten artykuł przynajmniej w pewnym stopniu odpowiedział na pytanie: "Jakie opony zimowe 275/40 R19 kupić?". Wiele opon ze średniej półki to niezwykle dopracowane produkty, które bez problemu konkurują pod względem swoich możliwości z teoretycznie lepszymi markami. Warto o tym pamiętać i nie decydować o zakupie, tylko na podstawie osiągniętej klasyfikacji. Wszystkie wymienione opony zimowe są produktami wartymi uwagi – przy doborze należy uwzględnić swój preferowany styl jazdy i warunki z jakimi najczęściej zmagać musi się auto. Poniżej (dla przypomnienia) zestawienie najlepszego ogumienia zimowego w rozmiarze 275/40 R19, tym razem w nieco skróconej formie.
Miejsce | Model opony | Ocena |
---|---|---|
1 | Bridgestone Blizzak LM005 | 8.81 pkt. |
2 | Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 8.66 pkt. |
3 | Nokian WR A4 | 8.53 pkt. |
4 | Goodyear UltraGrip Performance+ | 8.52 pkt. |
5 | Nokian WR Snowproof P | 8.36 pkt. |
6 | Hankook Winter i*cept evo2 W320 | 8.30 pkt. |
7 | Vredestein Wintrac Pro | 8.26 pkt. |
8 | Pirelli SottoZero 3 | 8.24 pkt. |
9 | Yokohama BluEarth Winter V905 | 8.11 pkt. |
10 | Nexen Winguard Sport 2 | 7.97 pkt. |
11 | Michelin Pilot Alpin PA4 | 7.92 pkt. |
12 | Continental ContiWinterContact TS830 P | 7.81 pkt. |
13 | Dunlop SP Winter Sport 3D | 7.66 pkt. |
14 | Nankang Winter Activa SV-3 | 7.63 pkt. |
15 | Pirelli SottoZero 2 | 7.58 pkt. |
16 | Kumho WinterCraft WP71 | 7.50 pkt. |
17 | Minerva Frostrack UHP | 7.17 pkt. |
18 | Gripmax Status Pro Winter | 7.15 pkt. |
19 | Linglong Green-Max Winter UHP | 7.11 pkt. |
20 | Imperial SnowDragon 3 | 7.08 pkt. |
Pozostałe testy opon zimowych o średnicy 19 cali.