Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami zimowymi firmy Toyo w rozmiarze 235/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Snowprox S954 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "95 V XL, FSL" w nazwie opony?
Toyo Snowprox S954 w rozmiarze 235/40 R18 95V to opona zimowa, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FSL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 3808300 oraz 4981910500537 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy medium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3808300 |
EAN | 4981910500537 |
Producent | Toyo |
Koncern | grupa Toyo |
Siedziba | Japonia |
Klasa | średnia |
Model | Snowprox S954 |
Poprzedni model | Snowprox S953 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="40" diameter="18"]235/40 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 94 mm |
Kraj produkcji | Malezja, Tajlandia, Japonia, USA, Chiny |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 95 |
Maksymalna nośność | 690 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 442 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FSL) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Toyo Snowprox S954 235/40 R18 95V XL FSL |
Opis opony Toyo Snowprox S954 w pigułce. Producentem opon jest marka Toyo, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak USA, Chiny czy Malezja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Toyo (klasa średnia) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Snowprox S954 ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Toyo Snowprox S954 w rozmiarze 235/40 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Volvo S60 (II), VW CC (Restyling), Volvo V60 (P3), Audi A4 (B7), Volvo V70 (II) czy Ford Focus (III FL). Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 235 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 40 (czyli 94 mm), a średnica 18 cali.
Etykieta opon Toyo Snowprox S954 prezentuje się następująco: E za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Toyo Snowprox S954 235/40 R18 mają indeks prędkości V (oznacza to dopuszczalną prędkość 240 km/h) i indeks nośności 95 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 690 kg).
Snowprox S954 w rozmiarze 235/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony firmy Toyo pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. To kompromisowe rozwiązanie pomiędzy ceną a parametrami gwarantuje nie tylko bezpieczną i komfortową jazdę, ale także zoptymalizowane osiągi w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Opony klasy średniej sprawdzają się w większości aut - od miejskich, przez rodzinne, po samochody klasy premium. Wśród marek opon zaliczanych do tej grupy znajdują się: Toyo, BFGoodrich, Kleber, Semperit, Falken i Fulda.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Toyo Snowprox S954 235/40R18 95V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/40 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 67 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz średnia (klasa).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony Snowprox S954 (model) oraz 18 cali (średnica).
Toyo to japoński producent dostarczający opony klasy średniej od 1945 roku. Firma, której siedziba znajduje się w Osace, zyskała popularność wśród kierowców za sprawą swoich opon sportowych przeznaczonych do driftu, spopularyzowanych m.in. dzięki filmowi "Szybcy i wściekli". Z modeli Toyo przeznaczonych do codziennej jazdy zadowoleni są kierowcy w ponad 100 krajach, w których dystrybuowane są te opony. Użytkownicy podkreślają, że oferują one doskonałe parametry, a przy tym są dostępne w rozsądnej cenie.
Model Snowprox S954 (Toyo) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "95" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 690 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Akronim FSL oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Toyo Snowprox S954 235/40 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe mają za zadanie zapewnić bezpieczną i komfortową jazdę w trudnych warunkach pogodowych - na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W związku z tym w oponach zimowych zwykle jest stosowany bieżnik kierunkowy (rzadziej asymetryczny). Cała powierzchnia bieżnika opon zimowych pokryta jest siecią lameli (drobnych nacięć), które wgryzając się w śnieg czy lód zwiększają poziom kontroli nad samochodem. Z kolei elastyczna mieszanka gumowa poprawia przyczepność w zimne dni.
Toyo to japońska marka klasy średniej, na którą producent udziela pięcioletniej gwarancji liczonej od daty produkcji. Należy pamiętać, że gwarancja obejmuje fabryczne wady opony, a nie uwzględnia uszkodzeń mechanicznych, błędów przy montażu i demontażu ogumienia, jazdy z nieprawidłowym ciśnieniem czy deformacji powstałych w wyniku niewłaściwego przechowywania. Po zgłoszeniu usterki sprzedawcy, opona zostanie poddana ekspertyzie - jeżeli producent rozpatrzy wniosek klienta pozytywnie, zostanie wypłacona rekompensata finansowa lub nastąpi wymiana produktu na nowy.
Opinie o oponach zamieszczane w Internecie obrazują osiągi poszczególnych modeli podczas codziennej jazdy i są weryfikacją zapewnień producenta. Dzięki nim, wszyscy zastanawiający się nad zakupem opon, mogą zapoznać się z wypowiedziami kierowców oraz poznać mocne i słabe strony różnych modeli. Opony zimowe Toyo są oceniane pozytywnie przez użytkowników. Na forach i w mediach społecznościowych piszą: "najlepsze rozwiązanie na zimę do mojego auta - pewnie i bezpiecznie bez przepłacania", "krótka droga hamowania i dobre zachowanie na mokrej nawierzchni".
Opony zimowe japońskiej marki Toyo to rozwiązanie dla kierowców chcących cieszyć się bezpieczną jazdą w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Te opony klasy średniej były wielokrotnie sprawdzane przez specjalistów przeprowadzających sezonowe testy opon. Zajmowały w nich różne pozycje, za każdym razem jednak udowadniając bezpieczeństwo w kluczowych dla zimy obszarach i zapewniając krótką drogę hamowania. Przykładowo, model Toyo Snowprox S954, który zajął 10 miejsce w zestawieniu Auto Express w 2019 roku, uplasował się na drugim miejscu w tabeli w zakresie hamowania na suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu Snowprox S954.
Zobacz inne określenia opon Toyo Snowprox S954 235/40 R18 95V XL FSL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/40 R18), indeksów (95V XL), nazwy producenta (Toyo), sezonu (opony zimowe) oraz modelu (Snowprox S954) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 95V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, wycieczki zagraniczne, oficjalne piłki nożne, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" oraz bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Toyo to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Toyo w rozmiarze 235/40 R18 XL (95V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 442 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 768 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 166 (12 rat) do 902 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 902 zł | 1 804 zł | 36 zł |
4 | 460 zł | 1 840 zł | 72 zł |
6 | 313 zł | 1 878 zł | 110 zł |
8 | 239 zł | 1 912 zł | 144 zł |
10 | 195 zł | 1 950 zł | 182 zł |
12 | 166 zł | 1 992 zł | 224 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Snowprox S954 mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, mierniki grubości bieżnika, mierniki ciśnienia czy ładowarki do telefonu na USB.