Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 225/45R17. Zobacz gdzie kupić opony Alpin 6 o indeksach 94 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Alpin 6 w rozmiarze 225/45 R17 94V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 329055 oraz 3528703290551 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 329055 |
EAN | 3528703290551 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Alpin 6 |
Poprzedni model | Alpin 5 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="45" diameter="17"]225/45 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 8,90 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 503 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Alpin 6 225/45 R17 94V XL FR |
Michelin Alpin 6 to opony zimowe klasy premium, które pojawiły się na rynku jako następca niezwykle udanej "5". To właśnie ten model przez prawie 4 lata od premiery prawie 20 razy zajmował czołowe pozycje w testach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne.
Model Alpin 6 jest reklamowany hasłem, które można przetłumaczyć jako "bezpieczna kiedy nowa, bezpieczna kiedy zużyta". Oznacza to, że bieżnik został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić pełnię osiągów w trudnych warunkach niezależnie od stopnia zużycia opony (technologia EVERGRIP). Poza tym w modelu Alpin 6 został zastosowany szereg innych zaawansowanych rozwiązań technologicznych: wielowarstwowa konstrukcja bieżnika (nowa generacja mieszanek) oraz zoptymalizowana kierunkowa rzeźba.
Michelin Alpin 6 to produkt klasy premium dopracowany pod każdym względem. Spełni on oczekiwania najbardziej wymagających kierowców samochodów klasy średniej i wyższej.
Jak należy interpretować rozmiar 225/45 R17 omawianych opon zimowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 45 to nic innego jak 45% z 225, czyli 101,25 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 17 cali, czyli 43,18 cm.
Prezentowane opony Michelin Alpin 6 225/45 R17 mają indeks nośności 94 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 670 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 240 km/h, co daje indeks prędkości V.
Model zimowy Michelin Alpin 6 225/45 R17 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, klasę B za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Michelin Alpin 6 225/45 R17 są projektowane z myślą o samochodach typu Audi A3 (8V), Skoda Superb (II), Skoda Octavia (III), Mercedes Klasa C (204) czy Skoda Octavia (II).
Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Alpin 6 225/45R17 94V na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/45 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 87 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony Alpin 6 (model) oraz 17 cali (średnica).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Bieżnik kierunkowy to rozwiązanie, które kształtem przypomina literę "V". Często jest też określane mianem jodełki. Opony z bieżnikiem kierunkowym doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach drogowych – na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym (dlatego opony zimowe mają najczęściej taką rzeźbę). Do zalet opon kierunkowych należą 20% wyższa odporność na aquaplaning od asymetrycznych, dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd. Warto pamiętać, że opony kierunkowe montuje się zgodnie z ich kierunkiem toczenia.
Napisy "94" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. 3PMSF to tzw. symbol alpejski potwierdzający zimowe właściwości opony.
Opony zimowe to segment ogumienia, który najlepiej sprawdza się na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym oraz w dni, podczas których średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Takie osiągi wynikają z bieżnika i mieszanki gumowej opon zimowych. Rzeźba ma najczęściej kształt kierunkowy (do mocniejszych samochodów oferowane są też modele asymetryczne) pokryty gęstą siecią lameli, które chwytają się śniegu. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje elastyczność na mrozie, co przekłada się na dobrą przyczepność zimą.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin w testach i rankingach zajmują zwykle jedne z czołowych pozycji. Ich osiągi wyróżniają je spośród konkurencyjnych marek. Produkty francuskiego koncernu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, są ekologiczne i komfortowe. Model Alpin 5 w sprawdzianach zorganizowanych między innymi ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmuje zwykle miejsca w czołowej "trójce rankingu" zdobywając noty "zadowalająca", "polecana" itp. Inne flagowe modele opon zimowych Michelin mogą pochwalić się podobnymi wynikami.
Zobacz inne określenia opon Michelin Alpin 6 225/45 R17 94V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (225/45 R17), nazwy producenta (Michelin), indeksów (94V XL) oraz modelu (Alpin 6) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 45 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 94V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian oraz Michelin – kosztujące od 434 do 497 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, oficjalne piłki nożne, bilety na zawody żużlowe, kubki termiczne lub bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 225/45 R17 XL (94V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 503 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 012 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 188 (12 rat) do 1 027 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 027 zł | 2 054 zł | 42 zł |
4 | 524 zł | 2 096 zł | 84 zł |
6 | 356 zł | 2 136 zł | 124 zł |
8 | 272 zł | 2 176 zł | 164 zł |
10 | 222 zł | 2 220 zł | 208 zł |
12 | 188 zł | 2 256 zł | 244 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Alpin 6 mogą być m.in. mierniki ciśnienia, skrobaczki do szyb, ramki do tablic rejestracyjnych czy montaż w serwisie.