Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami zimowymi firmy Michelin w rozmiarze 225/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Alpin 5 o indeksach 98 H XL, ZP w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/50 R17 98H to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz wykonana w technologii run on flat (ZP). Oznaczenia 524829 oraz 3528705248291 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 524829 |
EAN | 3528705248291 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 |
Poprzedni model | Pilot Alpin PA4 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="225" profile="50" diameter="17"]225/50 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok |
Produkcja od | od 03.2019 |
Cena | ~ 584 zł (z VAT) |
Run Flat | tak (ZP) |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Alpin 5 225/50 R17 98H XL ZP |
Michelin Pilot Alpin 5 to opony zimowe klasy premium, które zostały zaprojektowane z myślą o samochodach osobowych o bardziej dynamicznym charakterze (dysponujących większą mocą).
Pilot Alpin 5 został wyposażony w kierunkową rzeźbę bieżnika, która doskonale spisuje się w zróżnicowanych warunkach panujących na drogach w okresie jesienno-zimowym. Symetryczny układ bieżnika w połączeniu z centralnym rowkiem zwiększa odporność na aquaplaning i stopień kontroli nad pojazdem. Nowoczesna mieszanka gumowa z nowymi funkcjonalnymi polimerami zapewnia lepszą przyczepność na drodze suchej, mokrej i zaśnieżonej. Dodatkowo ma ona wpływ na zmniejszenie oporów toczenia, co pozwala zoptymalizować zużycie paliwa. Model Michelin Pilot Alpin 5 ma też niepowtarzalny wygląd ściany bocznej, co wizualnie uatrakcyjnia oponę (efekt "Premium Touch").
Michelin Pilot Alpin 5 to dopracowane opony zimowe, które spełnią oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Model homologowany jest przez przez AMG (klasa E, CLS Sport, Coupé i Cabriolet klasy E), Audi (A7, A8), BMW (M5) i Mercedesa (klasa A, klasa B, CLA).
Opona zimowa Michelin Pilot Alpin 5 225/50 R17 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości H i indeks nośności 98. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 210 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 750 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Michelin Pilot Alpin 5 225/50 R17 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 225 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 50% z 225, czyli 112,50 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 225/50 R17 – tutaj 17 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/50 R17 są montowane w samochodach typu: Audi A6 (C6), Ford Galaxy (II), Honda Accord (VIII), BMW Seria 3 (F30) czy BMW Seria 3 (F30 FL).
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin Pilot Alpin 5 w rozmiarze 225/50R17 98H.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Jako ciekawostkę dodam, iż 6 produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Wspomnę także, że 2 produkty spełniające wytyczne - opony 225/50 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon) - uzyskały ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), zimowe (sezon) oraz 225/50 R17 (rozmiar) - uzyskały ocenę "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony kierunkowe posiadają układ rowków i bloków przypominający kształtem litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Takie opony słyną z doskonałego odprowadzania wody (także śniegu i błota pośniegowego w przypadku zimowych) i wysokiej odporności na zjawisko aquaplaningu. Warto wiedzieć, że opony kierunkowe trzeba montować zgodnie z ich kierunkiem toczenia, dlatego na ścianie bocznej jest umieszczona strzałka i napis "Rotation". Rzeźba kierunkowa jest stosowana zarówno w przypadku modeli letnich, zimowych, jak i całorocznych.
Napisy "98" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. ZP to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). 3PMSF to symbol płatka śniegu na potrójnym szczycie, jedyne oficjalne oznaczenie opon zimowych.
Opony zimowe to segment ogumienia, który powstał w celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego podróżowania w zimowych warunkach. Najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy (dla lepszego odprowadzania śniegu, wody i błota pośniegowego) lub rzadziej asymetryczny (w przypadku modeli do aut o dużej mocy). Bieżnik każdej opony zimowe pokryty jest siecią drobnych nacięć (lameli), które wgryzają się w śnieg zwiększając stopień panowania nad samochodem. Montaż opon zimowych jest zalecany, gdy temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Michelin wielu kierowców przegląda opinie na ich temat opublikowane na forach branżowych czy portalach społecznościowych. Warto wiedzieć, że opinie o oponach zimowych Michelin są w większości pozytywne. Możemy w nich przeczytać, że "bardzo dobrze spisywały się na zlodowaciałej warstwie śniegu", "doskonałe zarówno w mieście, na trasie, jak i w górach", "bardzo bezpieczne i komfortowe" czy "znakomite także na suchej i mokrej nawierzchni".
Opony zimowe Michelin to jedne z najlepszych produktów w swojej klasie, czego dowodem są czołowe pozycje zajmowane przez poszczególne modele w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne z całego świata. Michelin Alpin A4, Alpin 5 czy inne flagowe modele w sprawdzianach ADAC, "Auto Bild" czy "Auto Zeitung" zajmują najczęściej miejsca na podium mogąc pochwalić się notami: "wzorowa", "polecana" czy "zadowalająca". Do ich najmocniejszych stron należą bezpieczeństwo w zimowych warunkach, wysoki komfort i małe opory toczenia.
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Alpin 5 225/50 R17 98H XL ZP. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Pilot Alpin 5), rozmiaru (225/50 R17), indeksów (98H XL, ZP), sezonu (opony zimowe) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 98H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hifly, Michelin oraz Bridgestone – kosztujące od 221 do 781 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, oficjalne piłki nożne, karty paliwowe, koszulki piłkarskie oraz wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Michelin w rozmiarze 225/50 R17 XL, ZP (98H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 584 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 336 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 219 (12 rat) do 1 192 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 192 zł | 2 384 zł | 48 zł |
4 | 608 zł | 2 432 zł | 96 zł |
6 | 413 zł | 2 478 zł | 142 zł |
8 | 316 zł | 2 528 zł | 192 zł |
10 | 257 zł | 2 570 zł | 234 zł |
12 | 219 zł | 2 628 zł | 292 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Alpin 5 mogą być m.in. worki do opon, skrobaczki do szyb, mierniki ciśnienia lub mierniki grubości bieżnika.