Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/45R17. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "94 H MO" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero w rozmiarze 235/45 R17 94H to opona zimowa, homologowana (MO) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 1827400 oraz 8019227182743 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 1827400 |
EAN | 8019227182743 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero |
Poprzedni model | - |
Następny model | SottoZero 2 |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="45" diameter="17"]235/45 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 105,75 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Wielka Brytania |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,55 kg |
Premiera modelu | 2006 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 435 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | MO (Mercedes) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 235/45 R17 94H MO |
Opis opony Pirelli SottoZero w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Hiszpania, Francja czy Rumunia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Pirelli SottoZero 235/45 R17 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/45 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 45 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 105,75. Średnica tego modelu ma z kolei 17 cali.
Indeks nośności modelu Pirelli SottoZero 235/45 R17 to 94, a indeks prędkości H. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, E w kategorii oporów toczenia i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 235/45 R17 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Saab 9-3 (II FL), Saab 9-3 (II), Volvo V70 (II), Volvo S60 (I), Volvo V60 (P3) czy BMW Seria 5 (E34). Konstrukcja opon zimowe Pirelli SottoZero 235/45 R17 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
SottoZero w rozmiarze 235/45 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to segment ogumienia, który jest przeznaczonych do różnego rodzaju samochodów – od najmniejszych klasy miejskiej po duże limuzyny i sportowe auta dysponujące dużą mocą. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej i oszczędnej jazdy niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na drodze. Kierowcy w zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Pirelli, Vredestein, Dunlop, Bridgestone, Continental, Michelin, Yokohama czy Nokian. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 235/45R17 94H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), zimowe (sezon) oraz 235/45 R17 (rozmiar).
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z trzech parametrów, jakie są zawarte na unijnej etykiecie dołączanej do opon. Parametr ten jest niezwykle ważny przy wyborze opon przez kierowców, dlatego jego porównanie między poszczególnymi modelami może pomóc w trafnym zakupie. Przyczepność na mokrym jest wyrażana w postaci liter od A do G, przy czym oceny D i G nie są używane, a A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Dla samochodów osobowych różnica pomiędzy ocenami od A do F jest znacząca i wynosi ponad 18 metrów. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 255 innych produktów spełniających wytyczne - opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/45 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model SottoZero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.
Napisy "94" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Model SottoZero (Pirelli 235/45 R17) posiada homologację MO (Mercedes). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli SottoZero 235/45 R17 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to segment ogumienia, który powstał w celu zapewnienia bezpiecznego i komfortowego podróżowania w zimowych warunkach. Najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy (dla lepszego odprowadzania śniegu, wody i błota pośniegowego) lub rzadziej asymetryczny (w przypadku modeli do aut o dużej mocy). Bieżnik każdej opony zimowe pokryty jest siecią drobnych nacięć (lameli), które wgryzają się w śnieg zwiększając stopień panowania nad samochodem. Montaż opon zimowych jest zalecany, gdy temperatury regularnie spadają poniżej 7 st. C.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach zimowych Pirelli pokazują, że są to jedne z najlepszych opon na rynku. Kierowcy podkreślają ich zaawansowanie technologiczne i bezpieczeństwo użytkowania bez względu na pogodę. W swoich recenzjach publikowanych w Internecie, użytkownicy zwracają uwagę również na ekonomiczny aspekt ich użytkowania. Na forach motoryzacyjnych piszą: "doskonałe rozwiązanie dla wszystkich stawiających na jakość", "super przyczepność w czasie jazdy i krótka droga hamowania - jadać na nich czuję się bardzo bezpiecznie".
Testy opon zimowych Pirelli dowodzą, że są to jedne z najlepszych modeli na rynku. Kierowcy wybierają je ze względu na niezawodność i doskonałą przyczepność w ekstremalnych, zimowych warunkach. W teście opon zimowych ADAC w 2016 roku, Pirelli Winter Sottozero 3 zajęła 2 miejsce wykazując się zrównoważonymi osiągami w zróżnicowanych warunkach, a w 2018 roku uplasowała się na 7 miejscu w teście Auto Bild. Wyróżniła się w nim odpornością na aquaplaning, doskonałym zachowaniem na suchej nawierzchni oraz dobrą trakcją na śniegu.
Wyniki dotyczą opon zimowych Pirelli, gdyż model SottoZero nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, ekspertów z branży czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 235/45 R17 94H MO. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (235/45 R17), sezonu (opony zimowe), modelu (SottoZero) oraz indeksów (94H MO) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 45 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 94H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Fulda, Goodyear, Toyo oraz Kleber – kosztujące od 371 do 516 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, bony Sodexo, kubki termiczne, koszulki piłkarskie czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 235/45 R17 MO (94H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 435 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 740 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 163 (12 rat) do 888 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 888 zł | 1 776 zł | 36 zł |
4 | 453 zł | 1 812 zł | 72 zł |
6 | 308 zł | 1 848 zł | 108 zł |
8 | 235 zł | 1 880 zł | 140 zł |
10 | 192 zł | 1 920 zł | 180 zł |
12 | 163 zł | 1 956 zł | 216 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero mogą być m.in. worki do opon, ramki do tablic rejestracyjnych, płyny do prania tapicerki czy preparaty do mycia felg.