Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/40R17. Zobacz gdzie kupić opony SottoZero 3 w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "98 V XL, N2" w nazwie opony?
Pirelli SottoZero 3 w rozmiarze 255/40 R17 98V to opona zimowa, wzmacniana (XL), homologowana (N2) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 2853600 oraz 8019227285369 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2853600 |
EAN | 8019227285369 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | SottoZero 3 |
Poprzedni model | SottoZero 2 |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="255" profile="40" diameter="17"]255/40 R17[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Hiszpania, Turcja, Niemcy, Wielka Brytania, Francja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,81 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 847 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | N2 (Porsche, Volkswagen Touareg) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Pirelli SottoZero 3 255/40 R17 98V XL N2 |
Opis opony Pirelli SottoZero 3 w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Rumunia, Niemcy czy Hiszpania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik SottoZero 3 ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Pirelli SottoZero 3 to opony zimowe przeznaczone do samochodów typu Skoda Superb, Seat Toledo, Mini Countryman, Volvo XC60 czy Mercedes Klasa C. Prezentowane opony mają rozmiar 255/40 R17, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 255, a wysokość profilu to 40 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 102 mm.
Średnica prezentowanych opon Pirelli SottoZero 3 ma z kolei 17 cali, czyli wynosi 43,18 cm. Ich indeks prędkości to V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 98 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 750 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: C za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB za hałas zewnętrzny.
SottoZero 3 w rozmiarze 255/40 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Pirelli, Vredestein, Bridgestone, Nokian, Dunlop, Yokohama, Hankook czy Goodyear.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli SottoZero 3 255/40R17 98V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych.
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 35 innych produktów spełniających kryteria - opony SottoZero 3 (model) oraz 17 cali (średnica).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model SottoZero 3 (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Napisy "98" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model SottoZero 3 (Pirelli 255/40 R17) posiada homologację N2 (Porsche, Volkswagen Touareg). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli SottoZero 3 255/40 R17 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych spotykanych w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych ma najczęściej rzeźbę kierunkową, w przypadku mocniejszych aut spotyka się też modele asymetryczne. Opony zimowe pokryte są siecią lameli, które wspomagają prowadzenie na śniegu i lodzie, a system rowków odprowadza błoto pośniegowe i wodę. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje przyczepność w niskich temperaturach.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Pirelli to opony znane wśród kierowców ze swoich doskonałych parametrów podczas dynamicznego prowadzenia. Wybierają je kierowcy ceniący najwyższe osiągi i zwracający uwagę na szeroki zakres parametrów. W przypadku opon zimowych tej marki, użytkownicy podkreślają doskonałą przyczepność i stabilność prowadzenia, a także najwyższy komfort jazdy. W swoich opiniach piszą: "dzięki Pirelli ograniczeniu uległo spalanie, co jest dla mnie miłym zaskoczeniem", "przyczepność na zakrętach i krótka droga hamowania to dla mnie największe zalety użytkowania tych opon".
Dzięki testom opon przeprowadzanym przez organizacje motoryzacyjne i specjalistów z czasopism branżowych, osoby stojące przed wyborem opon do swojego auta mają ułatwiony wybór. Opony zimowe Pirelli gwarantują bezpieczeństwo i doskonały komfort jazdy bez względu na pogodę. Model Pirelli Winter Snow Control Series 3 zajął w 2015 roku 2 miejsce w teście Auto Bild. Model wykazał się sportowymi osiągami i stabilnym prowadzeniem na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach, a także doskonałym komfortem jazdy.
Wyniki dotyczą modelu SottoZero 3.
Zobacz inne określenia opon Pirelli SottoZero 3 255/40 R17 98V XL N2. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (SottoZero 3), nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony zimowe), rozmiaru (255/40 R17) oraz indeksów (98V XL, N2) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 255 mm, profilu 40 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 98V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Bridgestone, Continental oraz Vredestein – kosztujące od 645 do 886 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, oficjalne piłki nożne, karty przedpłacone, assistance 24/7 lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Euro Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Pirelli w rozmiarze 255/40 R17 XL, N2 (98V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 847 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 388 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 317 (12 rat) do 1 728 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 728 zł | 3 456 zł | 68 zł |
4 | 881 zł | 3 524 zł | 136 zł |
6 | 599 zł | 3 594 zł | 206 zł |
8 | 458 zł | 3 664 zł | 276 zł |
10 | 373 zł | 3 730 zł | 342 zł |
12 | 317 zł | 3 804 zł | 416 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu SottoZero 3 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, montaż w serwisie, mierniki ciśnienia czy skrobaczki do szyb.