Przetestowałem 38 modeli opon zimowych w rozmiarze 235/40 R18. Zobacz ranking 20 najlepszych moich zdaniem zimówek na nadchodzący sezon. Zapraszam na test opon zimowych 235 40 R18.
Każdego roku przed rozpoczęciem sezonu zimowego ukazują się wyniki testów przeprowadzonych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne (Motor, Auto Bild czy ADAC). Nie są one jednak w stanie sprawdzić opon w każdym rozmiarze co sezon, dlatego postanowiłem dodatkowo przygotować własny ranking opon zimowych w rozmiarze 235/40 R18.
Ranking powstał po analizie opinii kierowców zamieszczonych w Internecie, wyników testów z poprzednich lat (przy uwzględnieniu faktu, że część modeli ma już swoich następców lub nie jest produkowana), klas na etykietach, średniej rynkowej ceny danego modelu, jego popularności i najważniejszych osiągów typu: długość drogi hamowania, komfort, generowany hałas, przyczepność na mokrej nawierzchni, niskie spalanie paliwa, odporność na aquaplaning itd. Przed prezentacją modeli w zestawieniu przypomnijmy sobie jeszcze jak w ogóle należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony.
Opony w rozmiarze 235/40 R18 nie są może najbardziej popularne na rynku (z tego powodu rzadko ukazują się testy w ich rozmiarze), ale mimo wszystko jeździ na nich stosunkowo duża liczba aut (listę najbardziej popularnych modeli zamieściłem pod koniec artykułu). Przy okazji warto przypomnieć jak powinno się odczytywać rozmiar opony. Omawiana 235/40 R18 to najbardziej popularna forma zapisu, ale warto wiedzieć, że istnieją też inne (stosowane np. w maszynach przemysłowych). W naszym rozmiarze 235 to szerokość opony mierzona w milimetrach. Liczba 40 oznacza wysokość profilu opony – jest to procent z szerokości, a więc w tym przypadku 40% z 235. Litera R oznacza, że opona posiada konstrukcję radialną (na rynku są też opony diagonalne). Liczba 18 to z kolei wielkość felgi podawana w calach – oponę montuje się na feldze 18-calowej.
W celu przygotowania poniższego rankingu, 10 parametrów opony ocenianych było w skali od 1 (bardzo słaby) do 10 (bardzo dobry). W związku z tym, że wyniki w prestiżowych testach opon, długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni czy opinie kierowców, uważam za bardziej kluczowe dla zakupu i bezpieczeństwa parametry niż przykładowo spalanie paliwa, popularność modelu czy klasę opon - każdy z parametrów otrzymał odpowiednią wagę (ważność) od 5 do 30%. Maksymalna ocena końcowa, jaką mogła otrzymać opona wynosi 10 punktów.
1 miejsce # Łączna nota: 8.83/10
Bridgestone Blizzak LM005
Zwycięzcą rankingu opon zimowych w rozmiarze 235/40 R18 została marka Bridgestone ze swoim modelem Blizzak LM005 uzyskując w rankingu końcowym 8.83 punktów na 10 możliwych. Ocenione parametry to m.in. popularność modelu sklasyfikowanego w TOP 13 na 38 (9.50 pkt), opory toczenia odpowiedzialne za niskie spalanie paliwa - nota C (8.58 punktów), długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni - ocena A (10 pkt) czy przynależność do klasy premium dała oponie Bridgestone 10 punktów.
2 miejsce # Łączna nota: 8.75/10
Goodyear UltraGrip Performance+
Drugie miejsce w teście zajęły opony Goodyear UltraGrip Performance+ zdobywając w sumie 8.75 punktów. Pod uwagę brane były m.in. premiera bieżnika mająca miejsce w 2019 roku (9.29 pkt), długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni - ocena B (9.00 pkt), opory toczenia odpowiedzialne za niskie spalanie paliwa - nota C (8.58 punktów) czy popularność modelu sklasyfikowanego w TOP 3 na 38 (10 pkt).
3 miejsce # Łączna nota: 8.71/10
Hankook Winter i*cept evo3 W330
Najniższe miejsce na podium przypadło modelowi Winter i*cept evo3 W330 firmy Hankook który z kolei otrzymał 8.71 punktów. Do ocenianych parametrów należało m.in. generowany przy prędkości 80km/h hałas zewnętrzny na poziomie 72dB (7.36 punktów), premiera bieżnika mająca miejsce w 2020 roku (10 pkt), długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni - ocena B (9.00 pkt) czy wysokie miejsce ogumienia firmy Hankook w testach opon zimowych które zaowocowało 8.50 punktami.
4 miejsce # Łączna nota: 8.62/10
Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
5 miejsce # Łączna nota: 8.54/10
BFGoodrich g-Force Winter 2
6 miejsce # Łączna nota: 8.52/10
Michelin Pilot Alpin 5
7 miejsce # Łączna nota: 8.48/10
Kleber Krisalp HP3
8 miejsce # Łączna nota: 8.47/10
Dunlop Winter Sport 5
9 miejsce # Łączna nota: 8.43/10
Nokian WR A4
10 miejsce # Łączna nota: 8.41/10
Nokian WR Snowproof P
11 miejsce # Łączna nota: 8.34/10
Pirelli SottoZero 3
12 miejsce # Łączna nota: 8.31/10
Continental WinterContact TS 850 P
13 miejsce # Łączna nota: 8.31/10
Vredestein Wintrac Pro
14 miejsce # Łączna nota: 8.20/10
Nexen Winguard Sport 2
15 miejsce # Łączna nota: 8.19/10
Hankook Winter i*cept evo2 W320
Jeżeli chodzi o testy organizacji oraz czasopism motoryzacyjnych, to ostatni test zimówek w rozmiarze 235/40 R18 przeprowadzony został przez Auto Motor und Sport w 2016 roku. Sprawdźmy, które opony zdeklasowały rywali oraz jakim modelom nie udało się dobić do czołówki zestawienia.
Miejsce | Nazwa opony |
---|---|
1 miejsce | Continental Wintercontact Ts 850 P |
2 miejsce | Goodyear Ultragrip Performance Gen 1 |
3 miejsce | Dunlop Winter Sport 5 |
4 miejsce | Pirelli Sottozero 3 |
5 miejsce | Gt-radial Champiro Winterpro Hp |
6 miejsce | Vredestein Wintrac Xtreme S |
Poniżej ranking najlepszych opon zimowych z podziałem na 6 kategorii. W poszczególnych zestawieniach uwzględniłem wszystkie dostępne na rynku opony zimowe w rozmiarze 235/40 R18.
TOP 10 opon zimowych w rozmiarze 235/40 R18 charakteryzujących się najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Badanie przeprowadzono przy prędkości 80 km/h.
Zobacz najchętniej wybierane przez kierowców opony zimowe w rozmiarze 235/40 R18. W tym zestawieniu kluczową rolę pełni popularność danego modelu. Może ona wynikać z stosunkowo niskiej ceny, bardzo dobrej jakości lub najlepszego stosunku ceny do jakości. Czasami niska popularność może wynikać ze zbyt krótkiej obecności modelu na rynku (nowość) lub wysokiej ceny.
Zobacz TOP 10 opon zimowych 235/40 R18 charakteryzujących się najdłuższym okresem gwarancji producenta. Dla przypomnienia dodam, iż najkrótszy okres gwarancji dla opon wynosi 2 lata, najdłuższy - do momentu zużycia bieżnika do głębokości 1,6 mm (tzw. gwarancja dożywotnia).
Poniżej 3 moim zdaniem warte uwagi modele opon zimowych omawianego rozmiaru. Kolejność bieżników jest zupełnie przypadkowa, a wybór uzależniony jest od możliwości finansowych oraz tego czego oczekujecie od opon.
Kleber Krisalp HP3 to model wyposażony w najpopularniejszy rodzaj bieżnika typowy dla opon zimowych - kierunkowy. Rowki w kształcie litery V sprawnie odprowadzają wodę, śnieg i błoto, a kanały rynnowe Toboggan pomagają w zminimalizowaniu ryzyka aquaplaningu. Oponę zbudowano ze specjalnej mieszanki gumowej stworzonej na bazie elastomerów funkcjonalnych. Dzięki temu Kleber Krisalp HP3 utrzymuje dobrą przyczepność w szerokim zakresie temperatur. Model jest wysoko oceniany w prestiżowych testach przeprowadzanych przez organizacje motoryzacyjne i prasę branżową - zdobył m.in. 2 lokatę w sprawdzianie ADAC i 3 miejsce w teście Auto Bild.
Hankook Winter i*cept evo2 W320 to asymetryczny model opony zimowej zaprojektowany specjalnie do samochodów. Charakteryzuje się stabilnym prowadzeniem, skutecznym hamowaniem oraz długim czasem eksploatacji. Warto wspomnieć że opona zdobyła nagrodę International Red Dot Award Design. Nowoczesna mieszanka gumowa sprawia, że powierzchnia styku opony jest elastyczna nawet w ekstremalnie niskich temperaturach co wpływa na pierwszorzędną przyczepność na śniegu. Wzór bieżnika posiadający ukośne rowki zapewnia większe tarcie na śliskiej nawierzchni, a zygzakowaty rowek trakcyjny wpływa na jakość hamowania i właściwości trakcyjne na śniegu. Ruch bloków bieżnika na mokrych i ośnieżonych drogach został ograniczony przez zastosowanie lameli 3D. I*cept evo2 W320 wyposażona została w szczeliny chwytne, które sprawiają, że pokonywanie zakrętów jest proste i przyjemne nawet w niekorzystnych warunkach.
Model Falken Eurowinter HS01 jest następcą opony Eurowinter HS449, w stosunku do której udoskonalono osiągi na mokrej nawierzchni, a także zwiększono odporność na aquaplaning. Do jego największych zalet należy dobra przyczepność na różnych nawierzchniach i odpowiedni stosunek jakości do ceny. Dzięki udoskonalonej mieszance bieżnik ściera się powoli i równomiernie, a opory toczenia spadają, co przekłada się na mniejsze spalanie. To dobra wiadomość nie tylko dla wszystkich szukających oszczędności, ale także kierowców dbających o środowisko naturalne. W modelu zastosowano popularny w przypadku opon zimowych kierunkowy bieżnik.
Opony w rozmiarze 235/40 R18 znaleźć można w wielu modelach samochodów. Pamiętaj, że dokładny rozmiar opon zależy od jego generacji, mocy, rodzaju nadwozia czy wersji wyposażenia. Auta, w których uświadczyć możemy wspomniane opony to między innymi:
Mam nadzieję, że ten artykuł przynajmniej w pewnym stopniu odpowiedział na pytanie: "Jakie opony zimowe 235/40 R18 kupić?". Wiele opon ze średniej półki to niezwykle dopracowane produkty, które bez problemu konkurują pod względem swoich możliwości z teoretycznie lepszymi markami. Warto o tym pamiętać i nie decydować o zakupie, tylko na podstawie osiągniętej klasyfikacji. Wszystkie wymienione opony zimowe są produktami wartymi uwagi – przy doborze należy uwzględnić swój preferowany styl jazdy i warunki z jakimi najczęściej zmagać musi się auto. Poniżej (dla przypomnienia) zestawienie najlepszego ogumienia zimowego w rozmiarze 235/40 R18, tym razem w nieco skróconej formie.
Miejsce | Model opony | Ocena |
---|---|---|
1 | Bridgestone Blizzak LM005 | 8.83 pkt. |
2 | Goodyear UltraGrip Performance+ | 8.75 pkt. |
3 | Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 8.71 pkt. |
4 | Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 | 8.62 pkt. |
5 | BFGoodrich g-Force Winter 2 | 8.54 pkt. |
6 | Michelin Pilot Alpin 5 | 8.52 pkt. |
7 | Kleber Krisalp HP3 | 8.48 pkt. |
8 | Dunlop Winter Sport 5 | 8.47 pkt. |
9 | Nokian WR A4 | 8.43 pkt. |
10 | Nokian WR Snowproof P | 8.41 pkt. |
11 | Pirelli SottoZero 3 | 8.34 pkt. |
12 | Continental WinterContact TS 850 P | 8.31 pkt. |
13 | Vredestein Wintrac Pro | 8.31 pkt. |
14 | Nexen Winguard Sport 2 | 8.20 pkt. |
15 | Hankook Winter i*cept evo2 W320 | 8.19 pkt. |
16 | Falken Eurowinter HS01 | 8.14 pkt. |
17 | Toyo Snowprox S954 | 8.07 pkt. |
18 | Yokohama BluEarth Winter V905 | 8.00 pkt. |
19 | Michelin Pilot Alpin PA4 | 7.97 pkt. |
20 | Firestone Winterhawk 4 | 7.85 pkt. |
Pozostałe testy opon zimowych o średnicy 18 cali.